marți, 11 noiembrie 2008

John Lennon




John Winston Ono Lennon, (9 octombrie 19408 decembrie 1980) a fost compozitor, cântăreţ, poet, chitarist al grupului britanic The Beatles.


Am decis sa scriu despre John Lennon deoarece este personalitatea mea favorita. Un om genial pe care il ador si a carui muzica ma face sa ma simt minunat atunci cand o ascult! Informatiile de mai sus sunt de pe wikipedia, dar o sa spun si eu mai mult lucruri interesante despre el care le-am citit in carti sau care le stiu din documentare.

Prima carte pe care am citit-o a fost despre el si Yoko. Eraun un cuplu perfect, iar Yoko avea o mare influenta asupra lui. Desi multa lume spune ca din cauza lui Yoko s-ar fi despartit Beatles, adevaratul motiv era acela ca au aparut divergente si la un concert nici nu se auzea cum cantau din cauza publicului foarte inflacarat. Tin minte din documentarul "Imagine" despre John Lennon cum tipau fetele la concertele lor si cum lesinau si erau duse de politisti. Deci cred ca imagine mai inspaimantatoare (nu exagerez chiar m-a socat) nu am vazut in viata mea! John Lennon a avut o lunga perioada in care a consumat droguri si in care isi dorea foarte mult sa primeasca cetatenie americana (el englez fiind). El nu s-a mai intors in Anglia dupa plecarea sa la New York deoarece a fost extrem de suparat pe jurnalistii englezi care au afirmat ca Yoko este urata. In final a reusit sa treaca peste droguri dupa e a fost separat o perioada de Yoko. Yoko era cu 10 ani mai in varsta ca el si a avut numeroase avorturi. Ambii aveau copii din casnicii anterioare, dar pe care i-au neglijat foarme mult. Astfel s-au hotarat sa faca un copil care s-a nascut chiar dupa o zi dupa ziua de nastere a lui John Lennon. Dupa nasterea lui Sean, John Lennon a renuntat la cariera de muzician si s-a ocupat foarte mult de fiul sau.
O faza foarte faina din "Imagine" a fost atunci cand un fan tot dadea tarcoale casei lui John Lennon pana el si Yoko s-au dus sa-l intrebe ce doreste. Acesta credea ca multe din piesele lui John au fost scrise pentru el deoarece i se potriveau foarte mult. Lennon l-am convins ca melodiile nu au fost scrise pentru cineva anume, dupa care l-a chemat pe barbatul respectiv la masa cu ei.
In documentar John Lennon afirma ca pentru el fiul sau este foarte important si ca spera sa-l vada crescand mare si sa se bucure de toate lucrurile frumoase alaturi de el. El spune de asemenea ca spera ca viata lui sa fie una lunga Din pacat in 1980 Mark Chapman il impusca in fata cladirii in care locuia, iar de asemenea in fata lui Yoko.
Am vazut un film despre Mark Chapman, "The Killing Of John Lennon". Era nebun, se credea personajul principal din "De veghe in lanul de secara" de J. D. Salinger. hestia care m-a enervat cel mai tare a fost o afirmatie de a lui. A pus ca "I was the biggest nobody until I killed the biggest somebody!".
As putea sa spun o gramada lucruri despre John Lennon. O sa mai scriu in viitor lucruri care le stiu despre copilaria lui si din timpul in care a cantat cu Beatles. Poate o sa vorbesc si despre asanumitul mit "Paul Mcartney`s death". Multa lumea afirma in `67 ca Paul McCartney ar fi murit intr-un accident de masina (lucru fals dupa parerea mea).
Sper sa va placa informatiile care am crezut eu ca sunt mai interesante, asta bineinteles daca va place John Lennon. ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu