duminică, 14 iunie 2009

Absurditatea 4

Saptamana trecuta am mers cu niste prieteni sa bem ceva. Stand linistita la masa, tot aud niste oameni vorbind in engleza la o masa alaturata. Pentru ca sunt megaatrasa de english boys m-am uitat sa vad cine vorbeste. Erau 2 tipi asa mai "metal" care imi pareau cunoscuti dupa fata. La un moment dat au inceput sa vorbeasca pe romana. Apoi sa combine engleza cu romana. Apoi iar in engleza. Ma rog, majoritatea timpului vorbeau in engleza. Da, stiu, ce treaba am eu cu ei? Ba nu stiu, dar mi se pare mega aiurea sa vorbesti in alta limba cand esti la un suc cu prietenul tau cel mai bun. Cred ca oamenii astia nici nu mai constientizeaza cand vorbesc in romana si cand nu. Nu spun ca nu e ok sa vorbesti limbi straine. Ba da, e foarte bine, dar iti formezi un obicei prost. Daca cunosti persoane care nu vorbesc asa bine limba engleza. Incepi tu sa-i zici una alta pe romana si apoi o dai pe engleza fara sa-ti dai seama. Omu` ala se pierde. Sta si se uita la tine gen : ce dracu ai ma? Sau mergi acasa la mama. Ea te intreaba ce ai facut la scoala, daca vrei sa mananci o ciorba de fasole si tu incepi sa-i povestesti si iar o dai pe engleza. Asta da comunicare. Sau tu vorbesti doar cu prietenii tai asa? Cand iesi afara esti megacool si o dai pe limbi straine, iar in restul timpului vorbesti romana ca nu ai ce face. Sper din tot sufletul sa ajungi in Anglia, USA sau alte tari vorbitoare de limba engleza. Banuiesc ca asta e visul tau. Sa scapi de limba romana ca si asa e foarte urata. Cum sa fie urata ma limba romana?? Limba romana e o limba romanica complexa si frumoasa. Deja o dam in snobism.

Si eu mai folosesc asa unele cuvinte pe engleza, dar nu 90% din timp.

Parerea mea este ca tu fiind roman si traind in Romania normal ar fi sa vorbesti pe romana din respect fata de ceilalti. De exemplu cand ieseam cu niste prieteni maghiari si ei incepeau sa vorbeasca in ungureste eu ma simteam foarte prost si in plus. Scuze daca am parut rasista, nu asta era intentia. Dar e foarte nasol sa nu ai habar despre ce vorbeste cel de langa tine. Apoi mai aiurea mi se pare cand le combini. Practic tot ce spui ajunge sa nu mai aiba sens. Well, acum voi incheia, oricum acest post mi se pare megaFAIL. I shall get back to my boredom, v-am pupat my dearest readers. Sa aveti a great day.

2 comentarii:

  1. Nu cred ca e neaparat snobism :) mie mi se intampla cu colegul de banca sa ne trezim vorbind in engleza fara sa vrem, dar asta dupa ce avusesem 3-4 ore la scoala in care vorbisem numai in engleza. Cu mama acasa nu mi s-a intamplat niciodata :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Da stiu ce zici, ca si eu mai vorbesc. Da astia iti dadeau impresia ca nu stiu romana. I-am auzit vorbind asa foarte mult timp si chiar credeam ca is straini pana au inceput sa zica si pe romana ceva fraze :)). Si mai vedeam pe unele siteuri cum combina unii limbile. Efectiv nu se mai intelegea nimica.

    RăspundețiȘtergere